wtorek, 3 kwietnia 2012

Biała kiełbasa

W zagrodzie ruszyły już przygotowania świąteczne i tak to, w sobotę odbyło się małe "świniobicie". Więc jesteśmy zaopatrzeni w mięsa, szyneczki i schab już się peklują, a od razu, powstała też podstawa do świąt Wielkanocnych, czyli : kiełbasa biała. Którą każdy z domowników lubi :) 
Będziemy jeść tradycyjnie gotowaną, ale trafi również do żurku. Świąteczne menu prawie opracowane, teraz czas na zakup brakujących produktów. 
A teraz mała foto relacja jak powstała Biała :

 Potrzebne nam będzie:
- łopatka wieprzowa
- boczek
łopatkę mielimy przez maszynkę, na grubym oczku, a boczek na drobnym, całość łączymy i doprawiamy:
- sól
- czosnek
- pieprz
- majeranek (przecieramy w rekach, dzięki temu jest bardziej aromatyczny)
- gorczyca 
- trochę wody
- flak naturalny lub sztuczny, u nas ten pierwszy :) 
Całość dobrze wymieszać i napchać we flaki. gotowe :)

7 komentarzy:

  1. o wow! musze sobie kupic zurek w proszku jutro :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o nie, tylko nie w proszku! nie cierpię takich :P Wyślę Ci słoik z moim żurkiem, na święta :D

      Usuń
    2. o ja żurku w proszku też nie lubię, ale pewnie Ty robisz jeszcze na własnym zakwasie... mój żurek to nic skomplikowanego - gotuje wywar, dolewam zakwas i gotowe... nawiasem mówiąc, właśnie mi się dziś gotuje na obiad, z białą kiełbasą zresztą :))) ale sklepową. jestem pełna podziwu dla Waszej białej i dla zagrody całej! dużo się dzieje w tej zagrodzie...

      Usuń
    3. no co Wyyy, taki zurek to jak goracy kubek, dobry bedzie! :P

      Usuń
  2. Mniam, swojska kiełbaska! Uwielbiam...
    Karolina - wymyśliłam coś! Adoptuj mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń