środa, 21 marca 2012

Tęczowy Tort - Rainbow Cake

Bardzo imprezowy weekend za nami, a na stole tęczowo :) Smacznie i kolorowo :)
Tort robiłam po raz pierwszy i miałam niesamowitego stresa, czy się uda, kiedy zaczynałam go kroić, ręce trzęsły mi się jak galareta! Bo dopiero po wykrojeniu pierwszego kawałka było można ocenić efekt i na szczęście było super! Wszyscy byli zachwyceni, co bardzo mnie ucieszyło :)

W całości, wcale jakoś nie zachwycał, ale warto było czekać na TEN moment :)

A teraz przepis:
- 5  jajek 
- 3/4 szkl. cukru 
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
- 1 szkl. mąki
Z tej porcji wyjdą 3 biszkopty, więc trzeba zrobić dwie porcje. Co da nam 6 porcji, do każdej  dodać wybrany przez siebie barwnik spożywczy (na końcu).

Wykonanie:
 Żółtka ubij z 1/4 szkl cukru do czasu, aż będą bardzo jasne. Białka ubij z resztą cukru na sztywną pianę. Do białek dodaj ubite żółtka, zamieszaj powoli, aby całość się połączyła i dodaj mieszankę pozostałych składników. Ponownie zamieszaj. Tak przygotowaną masę wylej do wyłożonej papierem do pieczenia blaszki (22cm) i piecz w 170C, przez ok 20-25 minut.
Krem:
- 1 litr śmietany kremówki 36%
- 5 śmietan fixu
- 3/4 szklanki cukru pudru 
- 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego 
Wystarczy wszystko razem ubić na sztywną pianę i gotowe.
Biszkopty wszystkie, skropiłam mieszanką z wody, alkoholu i soku z cytryny. 
I czas na składanie. Tort powinien kilka godzin postać w lodówce w celu dobrego złączenia się. 


16 komentarzy:

  1. hej! wysłałam Ci maila, proszę tez o adres na który mam wysłać paczkę

    OdpowiedzUsuń
  2. genialny! też taki chce ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. te torty robia furore. boski jest!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. niesamowity ten tort!!!!!!normalnie,Mistrzyni z Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  5. a te barwniki to w jakiej postaci kupujesz,co to w ogóle jest?nigdy tego nie używałam,ale efekt jest super!muszę spróbować;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam barwników w żelu, inne się nie nadają bo rozrzedzą ciasto. Mam dokładnie takie z Wilton. http://allegro.pl/barwniki-spozywcze-8-szt-wilton-gratis-i2221943620.html

      Usuń
  6. super to wygląda i pewnie świetnie smakowało!

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda pięknie!:) Ty to jestes uzdolniona kulinarnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. spokojnie bym go zjadła :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. NIEZWYKLE EFEKTOWNY!!! super Ci wyszedł. ale to surowy biszkopt rozlewałas do 6 miseczek i kazdy osobno piekłas???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, surową masę rozlewamy do 6 miseczek,wtedy też dodajemy 6 barwników, można też zważyć ciasto i podzielić na równą wagę.

      Usuń
  10. O kurcze,ale czad:)Wygląda rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ale ja bym sobie zrobiła tort dla kogoś...

    OdpowiedzUsuń
  12. zastanawiam się czy do takiego zwykłego biszkoptu: białka z cukrem ubijamy, dodajemy po 1 żółtku, ubijamy, reszta, mieszamy wyjdzie czy opadnie...?gdzie kupowałaś barwniki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodawałam wszystkie na raz i z zasady, nie martwię się czy opadnie :) A barwniki kupowałam na allegro :)

      Usuń